Surowe Słowo - czyli fragmenty Pisma Św. interlinearnego (2615)

„Surowe” Słowo, czyli fragment Pisma Świętego interlinearnego – godz. 15:00

Zaznaczając w swojej aplikacji ten dział, codziennie o godz. 15:00, otrzymasz fragment Słowa Bożego w oryginalnym - surowym tłumaczeniu z języka greckiego.

np. „Na początku było Słowo, i Słowo było u Boga, i Bogiem było Słowo. Ono (to) było na początku u Boga. Wszystko przez nie stało się i bez niego (nie) stało się ani jedno. Które stało się w nim, życie(m) było, i życie było światłem ludzi. I światło w ciemności ukazuje się i ciemność go nie opanowała”. (Według Jana 1, 1 – 5)

„I takimi przykładami licznymi mówił im słowo, tak jak mogli słuchać. Bez zaś przykładu nie mówił im, na osobności zaś własnym uczniom rozwiązywał wszystko. I mówi im w tamten dzień, (gdy) wieczór (stał się): Przejdźmy na (przeciwko). I opuściwszy tłum, przyjmują go, jak był, w łodzi, i inne łodzie były z nim”. (Według Marka 4, 33 – 36)

„Niech będzie zaś słowo wasze tak tak, nie nie. Co zaś ponadto tego, ze złego jest. Usłyszeliście, że powiedziane zostało: Oko zamiast oka i ząb zamiast zęba. Ja zaś mówię wam, nie rewanżować się złemu. Ale ktokolwiek cię uderza w prawy policzek [twój], zwróć (ku) niemu i inny. I chcącemu (z tobą) sądzić się i tunikę twą wziąć, pozostaw mu i płaszcz”. (Według Mateusza 5, 37 – 40)

„Ale przychodzi godzina, i teraz jest, gdy prawdziwi kłaniający się kłaniać się będą Ojcu w duchu i prawdzie. I bowiem Ojciec takich szuka kłaniających się mu. Duchem Bóg, i kłaniający(m) się mu, w duchu i prawdzie trzeba kłaniać się. Mówi mu kobieta: Wiem, że Mesjasz przychodzi nazywany Pomazańcem; kiedy przyjdzie on, oznajmi nam wszystko”. (Według Jana 4, 23 – 25)

„Już zaś i siekiera do korzenia drzew jest położona. Każde więc drzewo nie czyniące dobrego owocu jest wycinane i w ogień rzucane jest. I pytały go tłumy mówiąc: Co więc mamy uczynić? Odpowiadając zaś mówił im: Mający dwie tuniki niech przekaże nie mającemu i mający pokarmy podobnie niech czyni”. (Według Łukasza 3, 9 – 11)

„I mówił: Jak mamy przyrównać królestwo Boga lub w jakim je przykładzie mamy umieścić? Jak ziarno gorczycy, które kiedy posieje się na ziemię, najmniejsze (jest) (z) wszystkich nasion na ziemi, i kiedy posieje się, wychodzi, i staje się większe (od) wszystkich warzyw i czyni gałęzie wielkie, tak że (mogą) pod cieniem jego ptaki nieba gnieździć się”. (Według Marka 4, 30 – 32)

„Znów usłyszeliście, że powiedziane zostało dawnym: Nie będziesz krzywoprzysięgał, oddasz zaś Panu przysięgi twe. Ja zaś mówię wam nie przysięgać całkiem, ani na niebo, bo tronem jest Boga, ani na ziemię, bo podnóżkiem jest stóp jego, ani na Jerozolimę, bo miastem jest wielkiego króla. Ani na głowę twą przysięgałbyś, bo nie możesz jednego włosa białym uczynić lub czarnym”. (Według Mateusza 5, 33 – 36)

„Mówi mu kobieta: Panie, widzę, że prorokiem jesteś ty. Ojcowie nasi na górze tej zaczęli kłaniać się. A wy mówicie, że w Jerozolimie jest miejsce, gdzie kłaniać się trzeba. Mówi jej Jezus: Wierz mi, kobieto, że przychodzi godzina, gdy ani na górze tej, ani w Jerozolimie kłaniać się będziecie Ojcu. Wy kłaniacie się, (temu) kogo nie znacie, my kłaniamy się, (temu) kogo znamy, bo wybawienie z Judejczyków jest”. (Według Jana 4, 19 – 22)

„I ujrzy każde ciało wybawienie (od) Boga. Mówił więc wychodzącym tłumom, (by) zanurzonymi być przez niego: Płody żmij, kto pokazał wam, (jak) uciec od mającego przyjść gniewu? Uczyńcie więc owoce godne zmiany myślenia. I nie zacznijcie mówić w sobie: Ojca mamy Abrahama, mówię bowiem wam, że może i Bóg z kamieni tych podnieść dzieci Abrahamowi”. (Według Łukasza 3, 6 – 8)

„Który bowiem ma, dane będzie mu; i który nie ma , i co ma, zabrane będzie od niego. I mówił: Tak jest królestwo Boga, jak człowiek rzuciłby siew w ziemię. I będzie spał, i podnosił się nocą i dniem, a (ten) siew będzie kiełkował i będzie wydłużał się, jak, nie wie on. Samorzutnie ziemia owoc przynosi, najpierw trawę, potem kłos, potem pełne zboże w kłosie. Kiedy zaś wyda owoc, zaraz wysyła sierp, bo stało się żniwo”. (Według Marka 4, 25 – 29)

 „I jeśli prawa twa ręka wiedzie do obrazy cię, wytnij ją i rzuć od ciebie. Pożyteczne jest bowiem ci, aby zginął jeden (z) członków twych i nie całe ciało twe w Gehennę odeszło. Powiedziane zostało zaś: Który by oddalił żonę jego, niech da jej dokument rozwodu. Ja zaś mówię wam, że każdy oddalający żonę jego, poza sprawą rozpusty, czyni ją (scudzołożoną); i który oddaloną poślubiłby, cudzołoży”. (Według Mateusza 5, 30 – 32)

Top